Pla integral per a la restauració socio-ambiental al Morro de Moràvia

El Pla Integral de Restauració Ambiental del Morro de Moràvia es troba dins del marc del Macro-Projecte de Moràvia per a la recuperació socio-econòmica i ambiental del morro, executat per l'AMVA i l'Alcaldia de Medellín.

Pla Integral de Restauració Socio-Ambiental

fotoMostra

L'Area Metropolitana del Valle de Aburrá (AMVA), en conjunt amb la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, Universitats locals com la Universidad de Antioquia, l'Agència Espanyola de Cooperació per al Desenvolupament (AECID), l'Agència Catalana de Cooperació per al Desenvolupament (ACCD), l'Ajuntament de Barcelona i l'Alcaldia de Medellín, entre d’altres, estan liderant un seguit de propostes i intervencions per millorar les condicions de vida dels habitants del morro i, alhora, integrar aquesta zona a l'activitat urbana de la ciutat.

Aquesta restauració, es realitza al voltant de 5 eixos de treball:

a) Foment del procés participatiu, mitjançant la "Semana de Moravia"

b) Descontaminació del morro: Planta per al tractament de lixiviats

c) Restauració socioambiental a través de jardins comunitaris

d) Recuperació urbana i intervenció paisatgística (“Corredor de l'Art”)
e) Difusió i comunicació del procés de transformació (exposició internacional itinerant: ‘Reciclar Ciutat')

La descontaminació de la zona té com a objectiu donar solució al problema ambiental causat pels efluents contaminats (lixiviats) emesos per les deixalles de sòlids urbans, que es troben en aquest antic abocador de Medellín, mitjançant la implementació i ús de tecnologies sostenibles: Buffer Strips i Aiguamolls Construïts.

A les activitats de restauració ambiental s'integra la intervenció paisatgística, la transformació urbanística del lloc, el treball de conscienciació ciutadana i vinculen, de manera participativa, a cadascuna de les parts involucrades en el projecte: administració pública, universitats, grups de recerca i els habitants del morro, essent un exemple de transformació urbanística d'àrees degradades i de participació ciutadana.

Torna

darrera modificació: Desembre 2013