2012/06 - Segona Setmana de Moràvia a Barcelona

El dilluns 2 de juliol a les 18:30 hores a la Sala d'Actes del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya s'ha celebrat la Segona Setmana de Moràvia a Barcelona, amb diferents activitats lligades al projecte "Transformació Socio-ambiental del Morro de Moràvia a Medellín, Colòmbia"

Per segon any consecutiu la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i el Tecnológico de Antioquia Institución Universitaria, conjuntament amb la Fundació Kreanta i el Col·legi d'Arquitectes, han fet un diàleg amb experts i actors involucrats en la realització del projecte Moràvia, amb la finalitat de donar a conèixer l'exemple de transformaciú urbana que s'ha produit al barri de Moravia a Medellin.

La segona Setmana de Moràvia a Barcelona ha estat una trobada per difondre les activitats de transformació socioambiental del morro de Moràvia, antic abocador d'escombraries que va arribar a tenir una alçada de 35 metres i on van arribar a viure-hi més de 10.000 persones.

La jornada es va realitzarar a través de diàlegs amb experts i actors involucrats en el projecte. En primer lloc, una contextualització sobre Medellín i el barri de Moràvia, seguida de la presentació del tràiler del documental "Passat, present i futur de Moràvia", comptant amb els comentaris del realitzador del documental per donar pas a una primera ronda d'intervenció dels ponents convidats, on s'establiran les bases de la discussió al voltant de tres eixos temàtics:

1) restauració urbana i intervenció paisatgística i ambiental
2) aspectes socials
3) aspectes culturals

La presentació de l'esdeveniment va estar a càrrec de Sandra Bestraten, professora de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB), i Coordinadora de l'Àrea de Construcció i Urbanisme Sostenible de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat.

Els moderadors han estat Fèlix Manito, president de la Fundació Kreanta, i Jordi Morató, coordinador de la Càtedra UNESCO.

Programa:

Conferència

Óscar Flecha Quintanilla

Moravia como ejemplo de transformación de áreas urbanas degradadas

Diàleg Obert

Lorenzo Portacarrero Sierra

Rector del Tecnológico de Antioquia (videoconferència)

Jorge I. Montoya Restrepo

Director de Investigaciones y Postgrados del Tecnológico de Antioquia (videoconferència)

Yéison A. Henao

Sociólogo y ex-morador del Morro de Moravia (videoconferència)

Felip Roca