Sou a: Inici » Notícies » 2012/09 - El grup de Recerca en Drets Humans i Sostenibilitat ha realitzat l'informe preliminar Missió Internacional Marina Cué, Paraguai

Del 5 al 11 setembre de 2012 organitzacions com FIAN Internacional, Campanya Global per la Reforma Agrària (Via Camperola Centreamèrica), el Grup de Recerca en Drets Humans i Sostenibilitat de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya, Ràdio Món Real (Amics de la Terra Internacional), ANAMURI (Via Campesina Sud-amèrica). Conjuntament amb organitzacions nacionals de Paraguai pertanyents a la Via Camperola, MCNOC, OLT, CONAMURI, MAP i ONAI han visitat a les víctimes del cas Marina Cué en Curuguaty, departament de Canindeyú amb l'objectiu de realitzar una investigació i redactar un informe sobre la situació dels drets humans dels camperols indígenes abans i després de la massacre de Curuguaty del 15 de juny de l'any 2012.

L'informe preliminar es va realitzar gràcies a les entrevistes i als testimonis de les famílies de les víctimes, víctimes imputades, dirigents referents de la regió, Defensoria del Poble i Jutjat Civil de Curuguaty.

Una de les principals conclusions de la Missió és que el cas Marina Cué demostra la violència de sectors econòmica i políticament poderosos de la societat paraguaiana contra integrants de les comunitats i organitzacions camperoles al país, en connivència amb nombroses agències de l'Estat paraguaià. Això es tradueix fonamentalment en una manifesta desprotecció judicial dels drets de les comunitats i en l'ús de les forces repressives de l'Estat per salvaguardar els interessos dels grups poderosos del país. Aquesta situació accentua la dificultat d'arrelament de les comunitats rurals al camp, ja que la violència i desprotecció se suma a un context estructural de manca de condicions mínimes per a una vida digna. La missió manifesta la preocupació per la immediata derogació després del 15 de juny del Protocol de procediment per a ús de la força en casos de desallotjaments.

En el següent enllaç podeu descarregar l'informe preliminar que es compon de conclusions preliminars i recomanacions al poble i autoritats paraguaianes, i a la comunitat internacional:

[1 Mb] Informe Preliminar Misión de Investigación Caso Marina Cué

darrera modificació: Setembre 2012