Sou a: Inici » Notícies » 2012/09 - Inauguració de l'Exposició Itinerant Internacional "Reciclar Ciutat. Moràvia, un procés de transformació a Medellín"

El dimarts 2 d'octubre del 2012 es va inaugurar a la Sala de la Vida de la Corporació Maloka a Bogotà, Colòmbia, l'Exposició Itinerant Internacional "Reciclar Ciutat. Moràvia, un procés de transformació a Medellín "organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, la Universida de Antioquia, el Tecnológico de Antioquia, la Corporación Maloka, l'Ajuntament de Barcelona i la Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo.

L'acte inaugural comptarà amb les paraules de benvinguda de la directora de la Corporación Maloka i dels representants de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, la Alcaldia de Medellín i el Área Metropolitana del Valle del Aburrá. Posteriorment es projectarà el vídeo didàctic sobre l'exposició Reciclar Ciutat i el tràiler del documental "Moràvia, la ruta de l'Esperança".

L'objectiu principal de l'exposició és el de difondre a nivell nacional i internacional els processos socials, ambientals i urbans presents en la història de Moràvia.

L'Exposició Reciclar Ciutat és una mostra concebuda de forma molt visual i interactiva, que convida al visitant, a través de la història del morro de Moràvia, a reflexionar sobre les estratègies d'actuació en els processos de transformació de ciutat, mitjançant la participació, la planificació, la gestió i l'articulació interinstitucional, tant d'entitats públiques com privades, d'universitats i de la mateixa població, es pot fomentar el desenvolupament humà sostenible.

Els continguts de l'exposició s'agrupen en quatre grups:

Missatges didàctics sobre la transformació ambiental del Morro basats en cinc temes principals: Cicle de l'aigua, conca hidrogràfica, Petjada hídrica, Planta Demostrativa-Aiguamoll Pilot i Reciclatge.

Caixes documentals amb el procés de transformació de Moràvia en quatre moments: Història de Moràvia, Processos Participatius, Projectes per al futur i Casos similars al món.

Documentals sobre la vivència de dues poblacions, en dos països diferents, però amb vivències similars: Habitants en Risc, Moràvia, Medellín-Colòmbia, Barraques, la ciutat oblidada; Barcelona-Espanya.

Recreació del Morro de Moràvia a través de caixes de plàstic de material reciclat i de maqueta a escala.

La mostra estarà oberta fins al 15 de novembre de 2012.

darrera modificació: Setembre 2012