Sou a: Inici » Notícies » 2012/10 - Primera Xerrada Reciclar Ciutat Bogotà. Visions sobre els Processos de Transformació d'Àrees Urbanes Degradades

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech ha organitzat i participat en el Primer Conversatorio en l'àmbit de l'exposició "Reciclar Ciutat. Moràvia, un procés de transformació a Medellín ", realitzat a la sala de projeccions de l'exposició en la Corporació Maloka, Museu de la Ciència de la ciutat de Bogotà, el passat 16 d'octubre de 2012.

En el marc de la programació de Maloka, va tenir lloc la trobada d'experts en el conversatorio "Visions sobre els processos de transformació d'àrees urbanes degradades".

Aquesta xerrada amb experts es va desenvolupar com a part de les activitats previstes en l'àmbit de l'exposició "Reciclar Ciutat. Moràvia, un procés de transformació a Medellín", que reflexiona sobre les estratègies d'actuació en processos de transformació de ciutat per aconseguir que, a través de la participació, planificació i gestió, tant pública com privada, universitària i comunitària, s'articulin propostes i solucions cap a un desenvolupament humà sostenible.

La sessió ha pretès obrir el debat i confrontar diferents experiències de ciutat que van permetre reflexionar sobre les estratègies d'actuació en processos de transformació d'àrees urbanes degradades per aconseguir que, a través de la participació, planificació i gestió, tant pública com privada, universitària i comunitària, s'articulin propostes i solucions cap a un desenvolupament humà sostenible.

La sessió va comptar amb la participació d'Óscar Flecha Quintanilla, coordinador de projectes a Colòmbia de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, Andrea Lampis, professor associat de la Facultat de Ciències Humanes, Departament de Sociologia de la Universidad Nacional de Colombia i Sandra Ortiz, gestora ambiental i tècnica en sistemes de manejos ambientals de l'Organització Nexxus.

La propera sessió es realitzarà el 14 de novembre de 2012 a les 17 hores de Bogotà, sota el títol de "Temes preparatoris del Fòrum Mundial Urbà Medellín 2014".

La xerrada amb experts buscarà enfortir la capacitat de les institucions, organitzacions i actors socioeconòmics locals en la formulació de polítiques integrals d'adaptació de ciutats i regions al canvi climàtic, fomentant el debat sobre propostes ambientals territorials com a inici del procés preparatori de Fòrum Urbà mundial de Medellín 2014, per començar a construir una mostra d'avenços a Colòmbia.

Més informació:

Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC