Sou a: Inici » Notícies » 2013/02 – Inauguració de l'exposició l'aigua que treu la fam al Campus Nord de la UPC de Barcelona ..

El divendres 15 de febrer del 2013 es va inaugurar al hall del Campus Nord de l'Universitat Politècnica de Catalunya de Barcelona l'exposició l'aigua que treu la fam, organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat.

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat (CUS) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya, han inaugurat el 15 de febrer a les 13:00 hores l'exposició "L'Aigua que Treu la Fam".

L'objectiu principal de la exposició és evidenciar la importància de dur a terme una gestió sostenible de l'aigua, com a part de les capacitats necessàries per assegurar la productivitat del territori, tant a nivell urbà com a nivell rural, això en les diferents escales (local, regional, etc.), així com la importància que té en la disminució de la vulnerabilitat davant les amenaces climàtiques i ambientals a què s'enfronten les comunitats. També, pretén augmentar la consciència del públic universitari quant a la importància de l'existència i la cura de l'aigua.

D'altra banda, “Aigua per menjar: gestió sostenible de l'aigua i sobirania alimentària” ens permet apreciar la importància de dur a terme una gestió sostenible de l'aigua com a part de les capacitats necessàries per assegurar la productivitat del territori, al mateix temps que es destaca la importància del recurs que té en la disminució de la vulnerabilitat davant les amenaces climàtiques i ambientals a les quals s'enfronten les comunitats. En síntesi, es pretén transmetre una visió propera de la gestió integral i sostenible de l'aigua, ressaltant la seva importància dins de l'àmbit de la sobirania alimentària mitjançant dos exemples reals coordinats pel grup AQUASOST: 1) la transformació soci-ambiental del "Morro de Moravia" en Medellín (Colòmbia) i 2) el projecte de sanejament sostenible i reutilització d'aigua regenerada en el semiárid del nord-est de Brasil.

La inauguració de l'exposició es va dur a terme a "L'escola de camins" de la Universitat Politècnica de Catalunya al Campus Nord (edifici C2, planta baixa)

La mostra estarà oberta fins el 15 d'abril de 2013

Àlbum de Fotografies