2012/11 - II Seminari Internacional de Petjada Hídrica

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech va recolzar i va participar en el "II Seminari Internacional de Petjada Hídrica", realitzat al Centre de Convencions Plaça Major de la ciutat de Medellín, els dies 29, 30 i 31 d'octubre de 2012.

Al "II Seminari Internacional de Petjada Hídrica" es va donar a conèixer tot el procés que s'ha seguit amb les xarxes de treball formades al I Seminari i es va analitzar el tema de la Petjada Hídrica des de diferents àmbits i enfocaments.

El "II Seminari Internacional de Petjada Hídrica" es va configurar com un espai d'intercanvi de coneixement entorn a l'avanç científic de la Petjada Hídrica, arribant de forma natural a la discussió i plantejament de l'aplicació de resultats a nivell polític, empresarial i social.

Durant les diferents sessions públiques es van donar a conèixer els avenços en termes d'evolució i aplicació del concepte de la Petjada Hídrica, amb diferents visions i en diferents llocs del món, es va aprofundir en el desenvolupament metodològic d'avaluació d'aplicacions de la Petjada Hídrica a diferents escales geogràfiques: Global, Nacional, Conca i Corporativa i, es van identificar les aplicacions dels resultats de la Petjada Hídrica i es va avaluar la seva utilitat en termes de formulació d'estratègies de resposta i incidència en política pública.

Les sessions van comptar amb la participació de ponents internacionals com Érika Zárate de Good Stuff Internacional (Suïssa), Nicolas Franke de Water Footprint Network (Països Baixos), Mia Lafontaine de Quantis (Canadà), Bárbara Willaarts l'Observatori de l'Aigua Fundació Botín (Espanya) i Stuart Orr de WWF Internacional (Suïssa). En l'àmbit nacional es va comptar amb la participació de Omar Franco del Ministeri de Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible de Colòmbia, Omar Vargas Martínez del IDEAM, Diana Rojas Orjuela de l'Agència Suïssa per al Desenvolupament i la Cooperació - COSUDE, Javier Sabogal de WWF Colòmbia , Diego Arévalo del Centre de Ciència i Tecnologia d'Antioquia - CTA i Carlos Toro del Centre Nacional de Producció Més Neta - CNPML.

Com a activitat final del "II Seminari Internacional de Petjada Hídrica", el dia 31 d'octubre es va dur a terme un taller d'experts, autoritats i actors clau, sobre la utilitat pràctica dels resultats de la Petjada Hídrica. En aquest taller es va desenvolupar una discussió fluida sobre l'aplicació pràctica dels resultats de la Petjada Hídrica en termes de formulació d'estratègia de resposta d'aliança públic - privada i com a eina per a la política pública, que permetés extreure un document final de recomanacions i conclusions que serà un dels productes principals del seminari.

Més informació:

Agència Suïssa per al Desenvolupament i la Cooperació - COSUDE