Sou a: Inici » Notícies » 2012/11 - Segona Xerrada Reciclar Ciutat a Bogotà. Temes Preparatoris per al Fòrum Urbà Mundial Medellín 2014.

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech organitza i participa en la Segona Xerrada en l'àmbit de l'exposició "Reciclar Ciutat. Moràvia, un procés de transformació a Medellín ", que es realitzarà a la sala de projeccions de l'exposició en la Corporació Maloka, Museu de la Ciència de la ciutat de Bogotà, el proper 13 de novembre de 2012.

En el marc de la programació de Maloka, tindrà lloc la trobada d'experts en la xerrada "Temes preparatoris per al Fòrum Urbà Mundial Medellín 2014".

Aquesta xerrada amb experts es desenvoluparà com a part de les activitats previstes en l'àmbit de l'exposició "Reciclar Ciutat. Moràvia, un procés de transformació a Medellín ", que reflexiona sobre les estratègies d'actuació en processos de transformació de ciutat per aconseguir que, a través de la participació, planificació i gestió, tant pública com privada, universitària i comunitària, s'articulin propostes i solucions cap a un desenvolupament humà sostenible.

La sessió neix amb l'objectiu d'enfortir la capacitat de les institucions, organitzacions i actors socioeconòmics locals en la formulació de polítiques integrals d'adaptació de ciutats i regions al canvi climàtic. La xerrada obrirà el debat sobre propostes ambientals territorials com a inici del procés preparatori de Fòrum Urbà Mundial de Medellín 2014, per començar a construir una mostra d'avenços a Colòmbia.

Aquest procés preparatori busca influir la política pública, sensibilitzar a un selecte grup de nous alcaldes i governadors sobre els temes relacionats amb la incorporació i internalització de la gestió del risc i el canvi climàtic en la revisió dels plans d'Ordenament Territorial, especialment en les àrees més afectades pel els fenòmens meteorològics de la “Niña” i el “Niño”.

La sessió comptarà amb la participació d'Édgar Cataño Sánchez, coordinador nacional de programes de l'oficina ONU-Hàbitat Colòmbia (HPM); Diego Restrepo Isaza, director de l'Institut Social d'Habitatge i Hàbitat de Medellín (ISVIMED), i Margarita Pacheco Montes, assessora en Ordenament Ambiental Territorial de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC.

Més informació:

Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC