Sou a: Inici » Notícies » 2013/01 - Xerrada Reciclar Ciutat 2013: La "Privatització de l’aigua: austeritat o sabotatge social"

El passat 7 de febrer de 2013 a la ciutat de Tortosa, la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, l'Ajuntament de Terrassa, CESIRE *. AULATEC, aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Càtedra de Desenvolupament Sostenible (DOW/URV), van realitzar la Xerrada Reciclar Ciutat 2013: La "Privatització de l’aigua: austeritat o sabotatge social"

Es pretén aprofundir sobre la nova cultura de l’aigua en temps de crisi. Actualment és possible defensar el medi ambient relacionat amb l'aigua? Quins són els principals impactes de la privatització de l'aigua? Com afecta l'actual crisi econòmica als nostres ecosistemes?. L’objectiu d’aquest esdeveniment és reflexionar sobre les ciutats, sobre els seus cicles metabòlics i les bones pràctiques del dia a dia.

La benvinguda i presentació de l'acte, la va donar Jordi Morató, coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat i Òscar Saladié Borraz, professor lector del Departament de Geofrafia de la Universitat Rovira I Virgili.

El programa va ser el següent:

18:30h - Òscar Saladié i Jordi Morató – Presentació i benvinguda.

18:50h - Pedro Arrojo - La privatització de l'aigua: austeritat o sabotatge social

19:30h - Preguntes, comentaris, reflexions, conclusions.

La xerrada "La privatització de l'aigua: austeritat o sabotatge social" a càrrec del Dr Pedro Arrojo. Aquesta xerrada es va centrar en la problemàtica de l'actual política pública de l'aigua. Com que és un bé escàs i demandat se situa al ciutadà com a consumidor dins dels valors regits per la llei d'oferta i demanda, on té accés a aquest bé únicament qui pot pagar-lo, això es contraposa al reconeixement de l'aigua com a dret humà per les Nacions Unides el 2010.L'escassetat, la insostenibilitat i la pobresa són les tres falles crítiques que convergeixen i afecten a milions de persones, xifra que cada dia augmenta i on la política pública actual que busca la privatització de l'aigua, lluny de resoldre el problema el aguditza, fent que els que menys tenen siguin exclosos dels seus drets.

Pedro Arrojo Agudo:

Pedro Arrojo ha estat el primer espanyol a rebre el Premi Goldman de Medi ambient en la categoria Europa, per haver sabut conjugar el seu brillant currículum científic i professional amb el seu compromís social, des de la no violència, en favor del medi ambient i del desenvolupament sostenible; demostrant-ho en la seva lluita enfront del Pla Hidrològic Nacional de 2001. El premi, considerat per molts com una espècie de Premi Nobel del Medi ambient, s'atorga anualment a sis persones de diferents regions del planeta, que s'han distingit per les seves activitats en favor de la conservació del medi ambient

La reunió es va celebrar a l' Auditori de la Universitat Rovira I Virgili. Campus Terres de l’Ebre a Av. Remolins, 13-15, 43500. Tortosa. a les 18:30 h.

Podeu descarregar el programa de la Xerrada al següent enllaç:

[1Mb] Programa

Àlbum de Fotografies