2013/02 - Inauguració de l'exposició apropar-se als desequilibris

El dimarts 26 de febrer serà inaugurada a la Biblioteca del Campus de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), l'exposició titulada: "Apropar-se als desequilibris", organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat (CUS) amb el suport de l'Ajuntament de Terrassa i de la pròpia EET.

L'objectiu principal de l'exposició és donar a conèixer a la comunitat universitària de la UPC i a la societat en general, problemàtiques actuals relatives a desequilibris nord-sud arreu del món a través de 10 casos d'estudi que seran presentats en una exposició de 10 pòsters corresponents, que són els següents:

• Inequitat de gènere: Una realitat a la vida de la dona als pobles de Michoacán, Mèxic.
  • Corredor Tecnològic de Guatemala (CTG).
  • Accés a l'educació en Surinam.
  • Rondônia: Un estat amazònic del Brasil.
  • Els desnonaments a la ciutat de Terrassa.
  • Gestió sostenible del aigua a Praia, Cap Verd.
  • Mali: Un país del Àfrica Sud-sahariana.
  • L'impacte de la mineria a les comunitats de Limpopo, Sud-àfrica.
  • La població a l'Índia: Els seus problemes relacionats amb la sostenibilitat.
  • Exemple de requisició de terres: On són els drets del sòl pels agricultors a Taiwan?

La mostra es compon de 11 pòsters, els quals han estat elaborats d'una manera personalitzada gràcies a la participació dels autors internacionals dels casos de 10 països diferents més un a mena de presentació.

Això pretén dotar l'exposició d'una visió més propera i humana dels problemes d’inequitat que succeeixen entre països i dins dels mateixos, exposant informació de primera mà i imatges originals.

L'exposició es complementa amb la publicació "Apropar-se als desequilibris" la qual presenta un altra forma més accessible de divulgar els continguts d'altres realitats de la ciutadania.

L'esmentada publicació es pot adquirir de forma gratuïta en la biblioteca del Campus Terrassa o en la seu de la Càtedra Unesco de Sostenibilitat.

L'exposició estarà oberta a partir del 26 de febrer fins al 18 de març

Àlbum de Fotografies