2013/04 - Xerrada Reciclar Ciutat 2013: Sostenibilitat: experiències del projecte Moràvia

Els propers dies 22 i 23 abril 2013 a la ciutat de Terrassa, la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, l'Ajuntament de Terrassa i l'Institut Montserrat Roig de Terrassa realitzaran dins de les Jornades Culturals de l'Institut, la quarta Xerrada Reciclar Ciutat "Sostenibilitat: experiències del projecte Moràvia".
El Projecte Moravia va ser plantejat per donar solució al problema ambiental causat pels efluents contaminats (lixiviats) emesos per les deixalles sòlids urbans que es trobaven en un antic abocador de Medellín, Colòmbia mitjançant la implementació i ús de tecnologies sostenibles per a la gestió de l'aigua: buffer Strips i Aiguamolls Construïts.

En aquest projecte es va aconseguir involucrar la població en el procés de transformació, permetent sensibilitzar la població sobre l'estreta relació entre la protecció del medi ambient i el desenvolupament dels pobles. El projecte de restauració socioambiental del Morro de Moràvia ha rebut diferents premis internacionals, i és un exemple sense dubte pel procés de transformació participatiu.

El projecte va ser documentat en vídeo, mateix que es va dur a terme entre els mesos d'abril i maig de 2012 (fase final del projecte), realitzant entrevistes a representants de la comunitat del barri de Moravia, d'entitats socioculturals, universitats, organitzacions de cooperació internacional i administracions públiques.

El programa és el següent:

-Presentació i benvinguda.
-Jordi Morató - Presentació de sostenibilitat
-Projecció del documental "Moràvia: la Ruta de l'Esperança"
-Comentaris i conclusions.

La reunió tindrà lloc a l'Auditori de l'Institut Montserrat Roig al C/Cervantes, 46, 08221. Terrassa a les 8:00 hores el dia 22 d'abril ia les 9:30 hores el 23 d'abril.

Podeu trobar el tràiler del documental al següent enllaç:

darrera modificació: Abril 2013