Sou a: Inici » Notícies » 2013/11 - REINNOVA 2013 presentarà l’eina informàtica “WASP-Tool” per seleccionar i implementar programes de prevenció de residus a nivell local

El Congrés Internacional d’Innovació en la Gestió i el Tractament dels Residus Municipals REINNOVA 2013 presentarà l’eina informàtica “WASP-Tool”. Es tracta d’una eina de suport a la decisió basat en la web que permetrà als ajuntaments seleccionar i implementar els programes de prevenció de residus òptims per les seves circumstàncies locals. A més, també permetrà augmentar la consciència dels ciutadans i ciutadanes sobre la necessitat de minimitzar els seus residus.
Aquesta eina ha estat desenvolupada per investigar, demostrar i optimitzar el potencial de la prevenció dels residus a nivell de les autoritats locals a Grècia i Xipre. El ‘WASPTool’ està implementat com un sistema de suport basat en el coneixement, el qual extreu les característiques de les estratègies de prevenció del residus, les modela i després aplica una avaluació multi-criteri per tal de prendre la decisió més adient per cada cas. Aquesta eina interactua amb l’usuari per determinar el significat de cada factor i avalua, d’acord a aquest significat, les activitats de prevenció.

L’encarregada de presentar aquesta eina informàtica serà la Dra. Katia Lasaridi, professora Associada en Ciència i Tecnologia del Medi Ambient, a la Universitat d’Harokopio, Atenes (Grècia). Durant els darrers tres anys ha estat Presidenta de l’Agència de Reciclatge Hel·lènica, un organisme públic independent que forma part del Ministeri de Medi Ambient i que és responsable de la concessió de llicències i la implementació de polítiques de responsabilitat ampliada dels productors a Grècia.

La Dra. Lasaridi té una àmplia experiència en recerca i consultoria, tant en ens locals com en la indústria, i en tots els aspectes de la gestió dels residus amb el focus principal en el tractament biològic, els sistemes i la prevenció, temes que ocupen la posició central en la seva investigació actual de reciclatge (veure: wasptool.hua.gr). Ha publicat més de 150 articles d’investigació en revistes i congressos.

III edició del Congrés Internacional REINNOVA

El Congrés Internacional d’Innovació en la Gestió i el Tractament dels Residus Municipals REINNOVA arriba aquest any a la seva tercera edició els dies 27, 28 i 29 de novembre a Fira Sabadell organitzat pel Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i l’Agència de Residus de Catalunya, amb la col·laboració de l’Instituto para la Sostenibilidad de los Recursos i la Fundació Fòrum Ambiental. El títol de REINNOVA 2013 és “Els reptes de la gestió de residus en el marc d’una economia verda”.
darrera modificació: Novembre 2013