2014/04 - Xerrada Reciclar Ciutat 2014: Gestió de Residus

El proper 24 d'abril a la ciutat de Terrassa, la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC , l'Ajuntament de Terrassa, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) i el Tecnològic d'Antioquia (TdeA) , faran la segona Xerrada Reciclar Ciutat 2014: Gestió de Residus.

La finalitat de la xerrada és aprofundir sobre la correcta gestió de residus a nivell municipal, presentant com a exemple la gestió dels residus a la ciutat de Terrassa i l'experiència del projecte “Moravia Florece para la vida” realitzat a Medellín, Colòmbia. Així mateix, es presentarà el Curs sobre Gestió de Residus, impartit per la Universitat Oberta La Salle (UOLS), el qual analitza solucions integrals de descontaminació i restauració d'abocadors, les quals estan orientades a contribuir a la millora del medi ambient i aportar solucions amb múltiples funcions: social, paisatgística, ecològica i educativa.

La benvinguda i presentació de l'acte estaran a càrrec de Roser Bifet representant del mNACTEC, i de Jordi Morató coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC.

El programa de la xerrada serà el següent:

Ponent

Títol

Roser Bifet

mNACTEC

Benvinguda institucional mNACTEC.

Jordi Morató

Presentació.

Lorenzo Portocarrero y Jorge Montoya

TdeA

Presentació Moràvia i seu de traball UNESCOSOST-Colòmbia.

María Dolors Álvarez

CUS

Gestió Sostenible dels Residus Municipals.

Marc Cadevall Artigues

Aj. de Terrassa

Balanç de la gestió de residus a Terrassa i estratègies a l'horitzó 2020.

Torn de preguntes

Jordi Morató

CUS

Presentació del Curs de Gestió de Residus de la UOLS.

Pere Padial

Presentació oficial de la Pàgina Web de la Xarxa UNESCOSOST

Conclusions i preguntes

La reunió tindrà lloc a la Sala Diesel del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), a la Rambla d'Ègara, nº 270, Terrassa a les 18:30 h (accés gratuït).

last modified : April 2014
RSS RSS  Accessibility  Disclaimer   UNESCO Sustainability Chair.