2012-02 - Entrevista a Sandra Bestraten i Emili Hormías a La Vanguardia

El dia 22 de febrer de 2012, va ser publicada al diari La Vanguardia de Barcelona una entrevista feta als arquitectes i col•laboradors de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, Sandra Bestraten i Emili Hormías.

El dia 22 de febrer de 2012, va ser publicada al diari La Vanguardia de Barcelona una entrevista feta als arquitectes i col·laboradors de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, Sandra Bestraten i Emili Hormías. En l'entrevista, parlen de la seva visió de l'arquitectura com a servei, partint del diàleg i les necessitats dels usuaris, l'ús de materials locals, l'optimització de recursos tradicionals i la reinterpretació de normes.

Havent participat en projectes que relacionen la construcció d'infraestructura bàsica amb la cooperació per al desenvolupament gràcies al suport del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la Universitat Politècnica de Catalunya, han aconseguit utilitzar l'arquitectura com a eina per a la construcció de capacitats en la població receptora.

Aquestes actuacions, entre les quals es troba la Universitat Indígena de Chiquitania a Bolívia (projecte final de carrera de Sandra Bestraten), han tingut resultats molt positius pel que fa a l'enfortiment del teixit social i les xarxes locals de cooperació en les comunitats, sent origen de altres projectes portats per la mateixa població.

Es pot descarregar l'entrevista completa en el següent enllaç:

[1Mb] Entrevista a La Vanguardia