Sou a: Inici » Notícies » 2011/08 - Estudiant del Doctorat en Sostenibilitat, Tecnologia i Humanisme guanya el premi a la investigació sobre Societat Civil

La Dra. Asthriesslav Rocuts Pabón estudiant del Programa de Doctorat en Sostenibilitat, Tecnologia i Humanisme de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat (CUS) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), guanya el Premi a la recerca sobre Societat Civil en la modalitat de tesi doctoral, pel treball titulat “Afrontar els assumptes globals: Fonamentació teòrica i proposta metodològica per a la creació d'aliances estratègiques entre organitzacions de la societat civil”. L’acte de lliurament del premi va tenir lloc el 24 d'agost del 2011 a les 17:00 hrs en el marc de la Inauguració del XI Congrés Anual de Recerca sobre el Tercer Sector.

El “Premio a la Investigación sobre Sociedad Civil”, és un prestigiós premi organitzat per la Universitat de Guanajuato (Mèxic), el Centre Mexicà per a la Filantropia (Cemefi) i les institucions membres del Comitè del Congrés de Recerca, amb el propòsit de promoure a Mèxic la recerca en temes relacionats amb la societat civil i d'enfortir aquest sector. En aquest sentit, es vol reconèixer els treballs de recerca en societat civil que aportin una base metodològica sòlida i, alhora, presentin una anàlisi creativa i innovadora del sector.

La tesi doctoral dirigida pel Dr. Xavier Alvarez és un exemple del treball impulsat per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya, la qual es va crear el maig de 1996 com un espai interdisciplinari, crític, reflexiu i obert que fomenti una tecnologia que contribueixi al desenvolupament humà sostenible. Per aconseguir aquest objectiu es treballa en xarxa entorn d'un sistema integrat d'activitats de recerca, formació, projectes aplicats i cooperació internacional.