2011/09 - Exposició “L'aigua que treu la Fam”

De l'11 d'octubre del 2011 fins al 29 d'abril del 2012 a el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa (mNACTEC) es podrà visitar l'Exposició "L'aigua que treu la Fam" organitzada pel Grup de Gestió Sostenible de l'aigua (AquaSost) de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

L'exposició "L'aigua que treu la fam" ha estat pensada com un pas més per dimensionar la importància de l'existència i la cura de l'aigua, de manera que, com a individus, siguem capaços de veure el que podem aconseguir mitjançant la correcta gestió sostenible d'aquest vital recurs.

L'objectiu principal de "L'aigua que treu la fam", és evidenciar la importància de dur a terme una gestió sostenible de l'aigua, com a part de les capacitats necessàries per assegurar la productivitat del territori, tant a nivell urbà com a nivell rural, això en les diferents escales (local, regional, etc.), així com la importància que té en la disminució de la vulnerabilitat davant les amenaces climàtiques i ambientals a què s'enfronta les comunitats.

L'exposició es constitueix pels següents continguts:

1. Aigua per a la vida.

2. Crisi de l'aigua.

3. Gestió sostenible de l'aigua.

4. Aigua i sobirania alimentària.

5. Casos d'estudi:

a. La transformació socio-ambiental del "Morro de Moràvia" a Medellín (Colòmbia).

b. Sanejament sostenible i reutilització de l'aigua regenerada al Semiárid del nord-est del Brasil.

La sinergia en aquesta exposició, pretén transmetre una visió propera sobre la gestió integral de l'aigua, ressaltant la seva importància dins l'àmbit de la sobirania alimentària. És per això que el Grup de Gestió Sostenible de l'Aigua - AquaSost de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), desenvolupa aquest tipus d'activitats com una de les principals estratègies de difusió, orientades a promoure actuacions similars que generin interès i acció per part de la societat en general.

"L'aigua que treu la fam", té un vincle estret amb l'exposició "Mercat Fam", l'objectiu és el crear consciència, en la població local, sobre el que passa en regions afectades per l'escassetat d'aliments, donant a conèixer els rostres i històries darrere d'aquesta problemàtica. Per l'estreta relació que tenen aquestes dues problemàtiques mundials, ambdues exposicions han sumat esforços amb la finalitat de tenir un impacte encara més entre els visitants.

Podeu trobar el díptic de l'exposició en el següent enllaç:

[4 MB] Díptic l'aigua que treu la fam