2011/10 - Inauguració de l'exposició l'aigua que treu la fam

El dimarts 11 d'octubre del 2011 es va inaugurar en el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) l'exposició L'aigua que treu la fam, organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, Acció contra la Fam, el mNACTEC i la regidoria de Solidaritat i Cooperació.

L'acte inaugural que va comptar amb la presència d'aproximadament 150 assistents, va estar a càrrec del Sr. Eusebi Casanelles, president del consell rector del mNACTEC, i va comptar amb les intervencions del Sr. Jordi Morató, coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, de la Sra. Natàlia Anguera, Delegada a Catalunya d'Acció Contra la Fam, del Sr. Carles Llorenç, Director general de l'Agència Catalana de Cooperació i Desenvolupament, i de la Sra. Josefina Soler, Regidora de Solidaritat i Cooperació Internacional de l'Ajuntament de Terrassa.

L'aigua que treu la Fam es compon de dues seccions: “Mercat Fam: obert 24 hores” de l'ONG Acció contra la Fam i “Aigua per menjar: gestió sostenible de l'aigua i sobirania alimentària” del Grup de Gestió Sostenible de l'Aigua (AQUASOST) de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC en un espai expositiu de 250 metres quadrats.

L'exposició pretén augmentar la consciència del públic en general quant a la importància de l'existència i la cura de l'aigua. D'una banda “Mercat Fam: obert 24 hores” és un espai que ens permet aprofundir en la manera en què la població local percep el que ocorre en regions afectades per l'escassetat d'aliments, donant a conèixer els rostres i històries darrere d'aquesta problemàtica.

D'altra banda, “Aigua per menjar: gestió sostenible de l'aigua i sobirania alimentària” ens permet apreciar la importància de dur a terme una gestió sostenible de l'aigua com a part de les capacitats necessàries per assegurar la productivitat del territori, al mateix temps que es destaca la importància del recurs que té en la disminució de la vulnerabilitat davant les amenaces climàtiques i ambientals a les quals s'enfronten les comunitats. En síntesi, es pretén transmetre una visió propera de la gestió integral i sostenible de l'aigua, ressaltant la seva importància dins de l'àmbit de la sobirania alimentària mitjançant dos exemples reals coordinats pel grup AQUASOST: 1) la transformació soci-ambiental del "Morro de Moravia" en Medellín (Colòmbia) i 2) el projecte de sanejament sostenible i reutilització d'aigua regenerada en el semiárid del nord-est de Brasil.

La mostra estarà oberta fins al 29 d'abril de 2012 i durant aquest període s'organitzaran diverses activitats relacionades, entre les quals destaquen les xerrades Reciclar Ciutat, video fòrums, visites guiades, taller de l'aigua per a escolars, etc.

En el següent enllaç podreu trobar l'emissió de l'entrevista realitzada al Sr. Jordi Morató, coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC i la Sra. Natàlia Anguera, Delegada a Catalunya d'Acció Contra la Fam:

Àlbum de Fotografies