2011/11 - Jornada “Moravia a Catalunya” - Setmana de la UNESCO

El 17 de novembre del 2011 al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) es celebrarà la jornada “Moravia a Catalunya”, amb diferents activitats de visibilitat i divulgació del projecte de “Restauració socio-ambiental de Moravia a Medellin, Colòmbia”. La jornada està organitzada pel Grup de Gestió Sostenible de l'Aigua (AquaSost) de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), dins del marc de la Setmana de la UNESCO, que tindra lloc a diverses localitats de Catalunya del 12 al 19 de novembre del 2011.

L'objectiu principal de "Moravia a Catalunya", és donar a coneixer les activitats que la Cátedra UNESCO de Sostenibilitat ha realitzat els últims 5 anys, a la ciutat de Medellín, Colòmbia, i especialment al barri de Moravia. Es vol posar de manifest, la realitat que milers de persones han estat patint a Moravia, un antíc abocador que va ser habitat fins fa poc per més de 22.000 persones, amb greus problemàtiques socials, ambientals i de salubritat. Es detallaran les experiències realitzades per a la transformació i recuperació ambiental, a través del projecte de “Restauració socio-ambiental de Moravia”, realitzat de forma conjunta per les diferents administracions de Medellín i Universitats locals i internacionals, i amb la participació activa de la comunitat.

L'acte està incorporat dins del cicle de xerrades Reciclar Ciutat 2011, ja que el Morro de Moràvia ha estat un clar exemple de transformació ambiental mitjançant l'intercanvi d'idees i d'experiències entre diferents institucions participants.

La trobada es farà el proper dijous 17 de novembre a l'auditori del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), organitzat per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, Bcauselab, Barrinar cap a la Sostenibilitat, i en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, l'Ajuntament de Terrassa i el mateix mNACTEC.

Per a això comptem amb experts de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, de la Càtedra Medellín-Barcelona de la Fundació Kreanta, del Tecnológico de Antioquia (TdeA), de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Ajuntament de Terrassa.

També ens acompanyaran els autors del documental de TV3, “Barraques, la ciutat oblidada”, on es descriu a Barcelona una realitat molt semblant a la que ha experimentat la ciutat de Medellín.

Primera part

16:00-16:30 Visita a l'exposició "L'aigua que treu la fam".
16:30-18:00 Videofòrum: Barraques, la ciutat oblidada, Documental de TV3. Comentat per Alonso Carnicer i Sara Grimal, autors del documental.

Segona part

Taula rodona “Projecte de restauració socio-ambiental de Moravia a Medellin, Colombia”

18:00-18:30 Curtmetratges: "Habitantes en riesgo" i "Historias de Moravia".

Jordi Morató Farreras, Càtedra UNESCO de Sostenibilitat.

18:30-19:15 Jordi Martí i Galbis, Regidor de Presidència i Territori, Ajuntament de Barcelona.

Joan Chicón, Cap Serveis Rel. Internacionals, Cooperació i Universitats, Ajuntament de Terrassa.

Lorenzo Portocarrero Sierra, Rector del Tecnológico de Antioquia.

Jorge Montoya Restrepo, Director oficina UPC-TdeA a Medellín.

Fèlix Manito, President Fundació Kreanta i Director Cát. Medellín-Barcelona.

Jordi Morató, moderador, coordinador Càt UNESCO de Sostenibilitat

El lloc de trobada serà el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) a la Rambla d'Ègara, número 270, de les 16:00 h fins les 19:15 h.

Podeu descarregar el díptic de la jornada al següent enllaç:

[7 Mb] Setmana de la UNESCO i de Moravia a Catalunya

Més informació a: