Sou a: Inici » Notícies » 2011/10 - La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC Organitza la Jornada “Inclusió del Canvi Climàtic en l'ordenament Ambiental Urbà-Regional”

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l'Hàbitat, el dia 3 d'octubre de 2011, la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC ha organitzat, en col·laboració amb l'oficina d'ONU HABITAT Colòmbia, la Corporació MALOKA i el Tecnològic d'Antioquia, la jornada “Inclusió del Canvi Climàtic en l'Ordenament Ambiental Urbà-Regional” desenvolupada durant el dia 4 d'octubre de 2011 al cinema Domo de MALOKA, el museu de la ciència de Bogotà, Colòmbia.

Com a part dels esdeveniments organitzats al voltant de el “Dia Mundial de l'Hàbitat” es va presentar el dia 4 d'octubre de 2011, a la seu de la Corporació MALOKA, la jornada “Inclusió del Canvi Climàtic en l'Ordenament Ambiental Urbà-Regional” amb l'objectiu d'enfortir la capacitat de les institucions, organitzacions i actors soci-econòmics locals en la formulació de polítiques integrals d'adaptació de ciutats i regions al canvi climàtic.

La jornada va condensar activitats ambientals territorials per al procés preparatori de Rio   20 al juny del 2012 i per al fòrum mundial urbà de Nàpols a l'octubre 2012, per construir una mostra d'avanços a Colòmbia.

Aquest procés preparatori busca influir la política publica, sensibilitzar a un selecte grup de nous alcaldes i governadors sobre els temes relacionats amb la incorporació i internalización de la gestió del risc i el canvi climàtic en la revisió dels Planes d'Ordenament Territorial, especialment a les àrees mes afectades per l'els fenòmens meteorològics de la Nena i el Nen.

La jornada va girar al voltant de l'acte principal, la xerrada amb experts, comptant amb la participació de:

Ricardo Jiménez. Excoordinador iniciativa Ciutats i Canvi Climàtic de Cities Alliance.

Jordi Morató. Coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya, Barcelona. Espanya.

Margarita Gutiérrez. Sotsdirectora d'Estudis de l'IDEAM. Colòmbia.

Edgar Cataño. Coordinador nacional de programes de l'oficina UNHABITAT Colòmbia.

Claudia Hoshino. Coordinadora de l'Oficina per a Amèrica Llatina i el Carib de l'UNCRD.

Andrea Lampis. Expert en Adaptació a Canvi Climàtic. Assessor del DNP.

La xerrada va estar moderada per:

Margarita Pacheco. Assessora Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya, Barcelona. Espanya.

Com a activitats complementàries de la jornada comptem amb les paraules de benvinguda de la directora de la Corporació MALOKA, la Dra. Nohora Elizabeth Clots.

Es va projectar el video del Director Executiu de l'oficina d'ONU-HABITAT, Joan Clos, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l'Hàbitat.

Es van presentar les conclusions del Seminari Internacional “Ciutats i Canvi Climàtic” celebrat els dies 26, 27 i 28 de juliol de 2011 a Bogotà,  a càrrec de Ricardo Jiménez.

En la clausura de l'esdeveniment es va projectar el video sobre l'Exposició Internacional Itinerant \"RECICLAR CIUTAT: Moravia un Procés de transformació en Medellín\" que pròximament, a partir de març de 2012, es presentarà a la sala de temporals de la Corporació MALOKA.

Organització de l'esdeveniment
La jornada “Inclusió del Canvi Climàtic en l'Ordenament Ambiental Urbà-Regional” ha estat organitzada conjuntament amb l'oficina ONU HABITAT Colòmbia, la Corporació MALOKA i el Tecnològic d'Antioquia. La coordinació ha estat a càrrec d'Óscar Fletxa Quintanilla, coordinador de projectes a Colòmbia de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, Margarita Pacheco, assessora en temes ambientals de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, Edgar Cataño, coordinador nacional de programes de l'oficina ONU HABITAT Colòmbia, Johana Sandoval, Coordinadora de Ciència i Ciutadania de la Corporació MALOKA i Luis Felipe Gutiérrez, Coordinador de Programació, Investigació i Desenvolupament de la Corporació MALOKA.

Organització de l'esdeveniment

Video del Director Executiu de l'oficina d'ONU-HABITAT, Joan Clos, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l'Hàbitat

Seminari Internacional “Ciutats i Canvi Climàtic”

Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC