Sou a: Inici » Notícies » 2012/08 - La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat a Medellín col·labora en un estudi sobre la petjada hídrica d'una conca hidrogràfica a Colòmbia

L'oficina que la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat manté (Oficina UPC-TdeA) gràcies a l'acord amb el Tecnológico de Antioquia (TdeA) està col·laborant en la realització d'un estudi pioner sobre la petjada hídrica en una conca hidrogràfica, la del riu Porce, que servirà de model per altres zones a Colòmbia.

L'estudi està conformat pel Centro de Ciencia y Tecnología de Antioquia (CTA), la Iniciativa SuizAgua Colombia de la Agencia Suiza para el Desarrollo y la Cooperación, cinc universitats colombianes, dues corporacions autònomes i dues entitats internacionals.

L'objectiu principal és determinar la petjada hídrica del Riu Porce, des del seu naixement a Caldas fins al Nechí, abastant una extensió d'aproximadament 5.000 quilòmetres quadrats, zona on s'obté el 15% de l'energia hidroelèctrica de Colòmbia.

Un dels principals resultats que s'obtindran de l'estudi és la realització d'una guia metodològica mitjançant el mesurament de l'impacte de sis sectors en la vida del riu (agrícola, pecuari, industrial, domèstic, energètic i miner) que permetran mesurar el volum total de aigua dolça usat per a l'activitat econòmica (petjada hídrica) garantint el futur i la sostenibilitat d'aquests sectors. També, es pretén que la guia serveixi com a model en altres zones del país.

La durada del projecte és d'un any i compta amb un total de 30 investigadors de les institucions participants.

L'estudi pretén realitzar activitats de difusió que permetin analitzar i fomentar la participació i l'intercanvi de coneixement entre els diferents actors interessats, per aquest motiu, es realitzarà els propers 29 i 30 d'octubre de 2012 el "II Seminario Internacional de Huella Hídrica en Medellín, Colombia" configurat com un espai d'intercanvi de coneixement entorn a l'avanç científic de la petjada hídrica, de manera que es pugui arribar de forma natural a la discussió i plantejament de l'aplicació de resultats a nivell polític, empresarial i social.

Podeu trobar tota la informació del seminari en el següent enllaç:

darrera modificació: Agost 2012