2011/06 - La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat edita un llibre sobre Construcció Sostenible

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat en col·laboració amb MARES SAS Consultoria Sostenible, edita el llibre “Construcción Sostenible. Para volver al camino”, del professor Carlos Mauricio Bedoya Montoya.

Un dels principals objectius de l'autor és demostrar que el concepte de Construcció Sostenible es refereix no només a l'edifici, sinó a la relació d’aquest amb l'entorn, la ciutat i el planeta. La seva compilació es centra en els materials, els sistemes constructius i les experiències concretes, incentivant sempre a una visió més sistèmica de la sostenibilitat constructiva.

Carlos Mauricio Bedoya Montoya és un Arquitecte Constructor i Magíster en Hàbitat de la
Universidad Nacional de Colòmbia seu Medellín. Candidat a Doctor en Enginyeria amb èmfasi en Medi Ambient per les Universitats de León a Espanya i Univ. Tecnológica de Panamà. Dins de les seves publicacions es troben "Guia Didàctica per al dimensionament de xarxes de gas" (2001); "Eines per iniciar una escriptura acadèmica des de l'arquitectura, la construcció i l'enginyeria civil" (2007). Va ser el coordinador del programa per a una Política Pública de Construcció Sostenible a la Vall d'Aburrá (2009-2011), i professor convidat en tallers i jornades organitzades per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, per compartir experiències de recerca aplicada en Construcció Sostenible i reciclatge de residus de construcció i demolició

El pròleg del llibre ha estat realitzat per l'arquitecta Sandra Bestraten, Coordinadora del Grup de Construcció i Urbanisme Sostenible de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat.