2011/04 - Primera Xerrada Reciclar Ciutat. Banca Ètica + Economia Solidària

El dia 15 de abril del 2011 a la ciutat de Barcelona, es va dur a terme la primera xerrada de debat “RECICLAR CIUTAT: Banca Ètica + Economia Solidària”. L'acte ha comptat amb la presència de representants del Centre de Recerca i Informació en Consum, la Xarxa d'Economia Solidària i de Triodos Bank.
L’objectiu d’aquest esdeveniment és reflexionar sobre les ciutats, sobre els seus cicles metabòlics i les bonés pràctiques del dia a dia.

La primera presentació va anar a càrrec del Sr. Ruben Suriñach Padilla, on es van a presentar diferents alternatives de consum sostenible, els quals tenen com a principal objectiu la generació dels anomenats “cercles virtuosos”, que es refereixen a les dinàmiques que el consum pot arribar a tenir. Com ja se sap, al consumir un producte estem incentivant la seva producció i la manera en que aquest producte es genera i es comercialitza, i el que els cercles virtuosos busquen es enfortir dinàmiques positives mitjançant el consum sostenible.

La segona presentació va a ser la del Sr. Jordi Ribas Sebastian, a la que es va parlar de les xarxes d’economia solidària com a ciments del mercat social, entès com un mercat de persones que intercanvien productes en pro de la millora de la distribució dels recursos.

Finalment la Sra. Isabel Sánchez va parlar de la banca ètica, com a model alternatiu als bancs comuns que únicament busquen l’augment dels beneficis econòmics sense cap altre consideració. La banca ètica també busca obtenir beneficis, però no a qualsevol preu, ja que les inversions fetes per aquest tipus d’entitat financera van a afavorir projectes solidaris i de cooperació pel desenvolupament.

El lloc de reunió serà la Sala d’Actes de l’Escola Univ. Eng. Tècnica Industrial (EUETIB), C/Comte Urgell, 187 de les 16:00h fins a les 19:30h.

Us adjuntem díptic amb la descripció de l'acte.

[6,9 MB] díptic Banca Ètica + Economia Solidària Català

[6,9 MB] díptico Banca Ética + Economía Solidaria Castellano

Podeu descarregar les presentacions en els següents enllaços:

Conferenciants:

Tema: BANCA ÈTICA + ECONOMIA SOLIDÀRIA

Ruben Suriñach Padilla

Les Innovacions Comunitàries en el Consum Sostenible: cercles virtuosos de sostenibilitat

Jordi Ribas Sebastian

La Xarxa d'Economia Solidària: construïnt Mercat Social