2010/11 - RECICLAR CIUTAT. Ciutats i regions davant del canvi climàtic.

El dia 11 de novembre de 2010 a la sala de conferències de l’Escola d’Enginyeria Tècnica de Terrassa (EET), la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat ha organitzat la jornada de debat “RECICLAR CIUTAT: Ciutats i regions davant del canvi climàtic”.

En aquesta jornada s’ha presentat el cicle de xerrades “Reciclar Ciutat”, per reflexionar sobre els processos de transformació de les ciutats enfront dels nous reptes que es presenten. Aquest cicle constarà de tot un seguit de xerrades, co-organitzades amb l’Ajuntament de Terrassa durant el 2011.

Durant la jornada també es va presentar el nou acord de col·laboració entre la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat amb la Fundació Mina, d’Aigües de Terrassa. Aquest acord manté la col·laboració entre les dues entitats en la realització de la revista Sostenible?, però l’amplia en el marc del foment de la recerca conjunta, establint un Premi a la Recerca, per estimular la realització de treballs i projectes de recerca conjunts de qualitat. El professor J.J. de Felipe, membre de la Càtedra UNESCO ha presentat el numero actual de la revista, centrat en l’avaluació i modelització de la sostenibilitat.

La jornada ha comptat amb la participació d’investigadors i col·laboradors de la Càtedra UNESCO, com en Jordi Mazón que ha parlat de les implicacions dels canvi climàtic, en Jordi Morató, exposant noves eines per a la gestió sostenible de l’aigua a les ciutats i en Nicola Tollin, reflexionant sobre com l’urbanisme pot ajudar a transformar les ciutats. que va a exposar dades que permeten afirmar que ens enfrontem a un canvi global.

La jornada s’ha tancat amb la participació de la Directora Adjunta del Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient (PNUMA) a Llatinoamèrica i el Carib, que ha presentat un enfocament ecosistèmic per a la adaptació i mitigació dels efectes del canvi climàtic a les ciutats de l’Amèrica Llatina. La seva participació ha estat molt enriquidora, perquè ha permès realitzar un debat al voltant de la problemàtica del desenvolupament humà sostenible i, reflexionant alhora, de quin paper podrien tenir els propis alumnes i investigadors en els necessaris processos de transformació.