2011/05 - Segona Xerrada Reciclar Ciutat. Alimentació Bio

El dia 20 de maig a Terrassa s’ha dut a terme la Segona Xerrada Reciclar Ciutat. Alimentació Bio. En aquesta xerrada es va comptar amb la presència de representants de Som lo que Sembrem, Iniciativa Plantem-nos de Terrassa i Barrinar Cap a la Sostenibilitat.
L’objectiu d’aquest esdeveniment és reflexionar sobre les ciutats, sobre els seus cicles metabòlics i les bonés pràctiques del dia a dia.

En primer lloc, els representants de l’Iniciativa Plantem-nos van parlar de la reconstrucció de les ciutats partint de formes que encara que ara ens semblen noves, però son més aviat antigues, ja que els horts urbans com nuclis centrals del teixit social tenen una nodrida història al nostre país.

D’altra banda, el Diego Alba Fraga ha representat a Barrinar cap a la Sostenibilitat en la presentació del seu projecte més representatiu: la inserció del model de transició alimentaria a la UPC. Aquest projecte està destinat a aconseguir l’adaptació dels menús del menjador del edifici Vèrtex del Campus Nord cap a una alimentació més sostenible, tant en termes de salut i balanç a la dieta com al consum de productes menys processats i més locals.

Finalment, en Miquel Vallmitjana, de “Som lo que Sembrem” va plantejar els principals arguments que existeixen per no consumir aliments transgènics, donant des de dades científics sobre la modificació genètica dels organismes i dels seus efectes reals, fins a consideracions econòmiques i socials del que provoquen les grans comercialitzadores en el mercat d’aliments a nivell local i global.

El lloc de reunió serà la Sala de Conferències de l'Escola d'Enginyeria de Terrassa (EET), al Carrer Colom, 1 de les 16:00 fins a les 19:30 h.

[360 KB] Díptic Alimentació Bio

[360 KB] Díptico Alimentación Bio

Podeu descarregar les presentacions en els següents enllaços:

Conferenciants:

Tema: ALIMENTACIÓ BIO

Iniciativa Plantem-nos

Noves (velles) formes de (re) construir la ciutat: l'hort urbà Plantem-nos de Terrassa

Diego Alba Fraga

Posant en marxa la transició alimentària de la UPC

Miquel Vallmitjana

Arguments i propostes per a una alimentació sense transgènics