2011/12 - Xerrades Reciclar Ciutat. Jornada sobre Edificació Sostenible

Hem de repensar les ciutats? Quin cost social, ecològic i econòmic té seguir transformant el territori tal com ho hem estat fent? Existeixen les vivendes sostenibles? Com es pot treballar per reduir les emissions perjudicials? Qué es pot fer des de la recerca?

Aquestes i altres preguntes van ser tractades dins del Cicle Reciclar Ciutat, que es va a celebrar el dimecres 14 de desembre al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, en col·laboració amb Bcauselab, Barrinar Cap a la Sostenibilitat, i en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Terrassa i el mateix mNACTEC (accés gratuït).

Tres esdeveniments van tenir lloc en un mateix acte: 1) Presentació del volum del 2011 de la revista Sostenible?, amb el títol Reciclar Ciutat, i presentació del Premi-Ajut a la recerca 2011, finançats per la Fundació Mina d'Aigües de Terrassa; 2) Presentació del grup NEMO-Barcelona (www.noemissionmonday.com) i, 3) Xerrades sobre Construcció Sostenible.

El primer d’aquests esdeveniments, la presentació de la dotzena edició de la revista Sostenible?, va a estar a càrrec de la professora Beatriz Escribano i del Jordi Torredemer, representant de la Fundació Mina d’Aigües de Terrassa, que van parlar de l’historia d’aquesta publicació com a referent de la recerca en l’àmbit de la sostenibilitat i del suport que aquesta Fundació ha donat des de sempre per a la publicació i per dur a terme el Premi-Ajut a la recerca 2011.

El segon esdeveniment, va estar la presentació de l’equip NEMO-Barcelona que és producte de la col·laboració de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC i la organització NEMO, No Emission Monday (Dilluns Sense Emissions). Amb aquest grup de treball en xarxa, es donarà més suport i difusió a les experiències de transformació del territori que es donin arreu del mon, amb la possibilitat de compartir, intercanviar idees i de fer un esforç comú amb la resta d’equips NEMO.

El tercer i últim esdeveniment, va constar de dues presentacions. La primera va estar presentada per la Sandra Bestratren, professora de la UPC, qui va a compartir la seva visió del concepte de reciclar les ciutats donant alguns exemples de la seva experiència, tant dins com fora de les aules, per afavorir la transformació dels territoris cap a la construcció d’un medi més proper a la sostenibilitat.

L’altra va a ser presentada per l’Alfonso Godoy i altres integrants de l’organització d’estudiants Solar Decathlon UPC, que van parlar de la seva experiència en la construcció de xarxes del coneixement amb entitats relacionades amb l’edificació sostenible.

El lloc de reunió será el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) a la Rambla d'Égara, n º 270, de les 18:00 h fins a les 20:00 h. (accés gratuit).

Podeu descarregar el díptic de la jornada al següent enllaç:

[1 Mb] Edicació sostenible

[1Mb]Sustainalbe Building

Podeu descarregar les presentacions en els següents enllaços:

Conferenciants:

Tema: EDIFICACIÓ SOSTENIBLE

Bea Escribano i  Jordi Torredemer

Presentació Revista Sostenible? 2011: Reciclar Ciutat

Sandra Bestraten

Reciclar ciutat: bases per la transformació del territori

Alfonso Godoy

Vivendes sostenibles: equilibri a través de la cooperació