2011/10 - Xerrades Reciclar Ciutat. Jornada sobre Tecnologies Verdes

Per a què serveixen els murs i els sostres verds? Es pot recuperar un antic abocador únicament amb tecnologies naturals? Què podem fer per evitar les inundacions i els episodis de sequeres extremes? Com podem afrontar el futur de la gestió de l'aigua en una ciutat com Terrassa?

Aquestes i altres preguntes es van tractar a la Jornada sobre Tecnologies Verdes dins del Cicle Reciclar Ciutat, que es va celebrar el dimecres 26 d'octubre a l'auditori del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, en col·laboració amb Bcauselab, Barrinar Cap a la Sostenibilitat, i en col·laboració amb la Fundació Mina d'Aigües de Terrassa, l'Ajuntament de Terrassa i el mateix mNACTEC.

Per a això es va comptar amb experts de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, de la Universitat d'Antioquia, a Medellín, Colòmbia, de l'empresa Vegetalstorm i d'Aigües de Terrassa.

Com a introducció, el Jordi Morató com Coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, va parlar de Reciclar Ciutat com un espai per al enfortiment del ús de tecnologies apropiades per cadascun dels contexts trobats, que afavoreixen la participació i la implicació de les poblacions locals i que permetin transformacions adequades del territori circumdant.

Seguidament, el Dr. Gustavo Peñuela, coordinador del GDCon, de la Universidad de Antioquia a Medellin,  va a compartir l’experiència de Moravia, un barri de la ciutat de Medellín a Colòmbia, on es va a dur a terme la transformació d’un abocador en un espai verd. A més, es tracta d’un treball que ha recolzat el teixit social del barri, ja que la seva població que ha estat traslladada d’aquesta zona ha treballat i participat durant tota aquesta actuació.

El Sr. Josep R. Martínez, cap de l’empresa VegetalStorm, va parlar de les diferents alternatives que tenim a la jardineria convencional per utilitzar els edificis i vivendes d’una manera més sostenible. Les opcions presentades poden, des de disminuir el nostre consum energètic fins a donar nous espais verds als nuclis urbans.

El Sr. Marià Galí i Segués, per la seva banda, com a  representant d’Aigües de Terrassa va presentar un repàs de l’historia d’aquesta entitat a la ciutat, emfatitzant el seu paper com proveïdor de serveis i sobre tot, d’agent promotor del ús adequat dels recursos hídrics.

El lloc de reunió será l'auditori del Museo de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) en la Rambla d'Ègara, 270, de les 18:00 fins les 19:30h.

Podeu descarregar el díptic de la jornada al següent enllç:.

[1 MB] Xerrada Tecnologies Verdes

Podeu descarregar les presentacions en els següents enllaços:

Conferenciants:

Tema:

Jordi Morató Farreras

Reciclar Ciutat. Tecnologies apropiades per a la transformació

Gustavo Peñuela

Recuperació del Morro de Moravia en Medellín, Colòmbia

Josep R. Martínez

Tecnologies innovadores en jardineria urbana

Marià Galí i Segués

Passat, present i futur de la gestió de l’aigua a Terrassa