Cooperació Internacional per la Seguritat Hídrica i Alimentària

Cooperació Internacional per la Seguritat Hídrica i Alimentària

Aiguamoll construïts de flux subsuperficial

El Grup AquaSost de Gestió Sostenible de l'Aigua, de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, es va reunir el 23 de març a Brasília (Brasil), amb l'equip coordinador nacional del Programa Aigua Dolça, un programa del Govern Federal del Brasil per a la seguretat hídrica de la població del semi àrid brasiler (un dels més poblats del món), utilitzant tecnologies de dessalinització.

En la reunió, el coordinador del grup AQUASOST i director de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, Dr Jordi Morató i l'alumna del Màster en Sostenibiltat, Alice Miranda, juntament amb el Dr Heraldo Peixoto de la Universitat Federal de Bahia (UFBA), presentar la proposta preliminar de Sanejament Sostenible i Reutilització de l'aigua regenerada per a la Seguretat Alimentària.

La proposició del grup cooperant consisteix en la implementació d'un sistema demostratiu de sanejament, tractament i reutilització de l'aigua residual domèstica, per tal de garantir el correcte tancament del cicle de l'aigua i el reg d'horts comunitaris per a la seguretat alimentària de les comunitats rurals. El sistema utilitza tecnologies sostenibles, com els aiguamolls construïts, de fàcil instal·lació, baix cost de construcció i manutenció, aplicant materials i mà d'obra locals (personal local capacitat per l'equip de la Càtedra UNESCO).

Saneamiento Sostenible para la Seguridad Alimentaria

Arran de l' interès suscitat per la visita dels membres de la Càtedra UNESCO i el pre projecte presentat, es va coordinar una visita durant la mateixa setmana a l'estat de Alagoas, un dels estats on més avançada hi ha la implementació del Programa Aigua Dotze. A la reunió celebrada el 27/03 a Maceió (Alagoas) amb el Secretari d'Estat de Medi Ambient de Alagoas, es va acordar:

1) Realitzar una jornada (Dia de l'Semiárido) a finals de maig, conjuntament amb la Univ Federal d'Alagoas i la UFBA.
2) Estudiar la implementació i construcció d'una planta pilot demostrativa, cofinançada per la Cooperació Espanyola amb participació de l'Estat d'Alagoas, i dissenyada per la Càtedra UNESCO a la UPC, amb la participació de la UFBA i la UFAL.
3) Realitzar una segona visita al maig, per selecció de la localitat on es construiria la planta demostrativa.

darrera modificació: Desembre 2012