Descontaminació del morro: Planta demostrativa per al tractament de lixiviats

Descontaminació del morro: Planta demostrativa per al tractament de lixiviats

Vistes de la Planta demostrativa per al tractament de lixiviats a Moràvia

L'agost del 2010 va començar a funcionar la planta demostrativa per a la descontaminació i el tractament de lixiviats. La planta de tractament ha estat dissenyada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat amb la col·laboració de la Univ. de Aarhus a Dinamarca i construïda amb el suport de la Universidad de Antioquia (UdeA), i es basa en sistemes naturals de tractament, sense consum d'energia ni productes químics.

La planta demostrativa està formada per una etapa inicial de pretractament prèvia formada per un "buffer strip" o franges vegetades, que intercepten l'aigua de pluja disminuint la generació de lixiviat i exercint al mateix temps una acció de fitoremediació. Posteriorment, el lixiviat que es capta del sòl es condueix al sistema natural de tractament, format per un aiguamoll construït de flux subsuperficial vertical. L'efluent de sortida compleix amb la legislació vigent per poder abocar al medi natural o fins i tot per poder ser reutilitzat per al reg dels jardins comunitaris.